מראיינת: קרין לאופר דיין- קרינה

מי זאת אורית רזילי בכמה משפטים?
הופה… איזו שאלה…….. בכמה משפטים?
יש בי שמחת חיים, אופטימיות וחיוניות.
אני בן אדם שאוהב לחקור ולהתעמק, סקרנית מטבעי. מחוברת לעיצוב, אמנות ואנשים.

"רזילי" זה מוסד לעיצוב ישראלי שקיים כבר 27 שנה עם 12 חנויות בקניונים –
כשהתחלתם את הדרך, האם המטרה הייתה לגדול או שאמרתם לעצמכם: נראה מה יתפתח תוך כדי תנועה?
זה לרוב קורה תוך כדי תנועה,
אני חושבת שהחזונות הכי גדולים נולדים ומתגבשים עם הזמן. כאמור, יש בליבי אהבה והערכה גדולה לאמנות ועיצוב בכלל וליצירה מקומית בפרט.
יש בי משהו שאוהב לחקור ולגלות, סקרנות טבעית, ויכולת לגלות דברים בראשיתם, קוראים לזה "ליצור יש מאין".
התחלתי בכלל מכתיבה, בעיתונים כמו "חדשות", "עולם האשה" (שמות מהעבר) וראיתי בזה את עתידי המקצועי.
החיים מסתבר מגלגלים אותך אחרת. בעלי לשעבר מכר את החברה הקבלנית שהיתה ברשותו, ונכנס לעסקי טקסטיל.
בשלב מסוים ובאופן לא מתוכנן הגעתי לסייע לו והשאר היסטוריה.

אורית רזילי

מה באמת היה אז, בתחילת שנות התשעים בעיר תל אביב?
האמת, תקופה סוערת…. זו היתה הראשית של הבראשית בעיצוב אופנת המעצבים הצעירים.
חשוב להבין שבאותה תקופה רק התחילו לבצבץ המעצבים הצעירים בוגרי בתי הספר לאופנה שרצו להיות עצמאים, התופעה רק נולדה,
הייתה בי אהבה גדולה ליצירה צעירה, כי את יודעת, מה שמישהו כבר החליט עליו וקיבל את הגושפנקה לא הדליק אותי, אותי הדליקה החדשנות, העדכניות.
ככה פגשתי את נעמה בצלאל בתחילת דרכה, את ירון מינקובסקי, רונן חן,
כולם היו צעירים, מוכשרים וביחד שאפנו להצליח להביא את הבשורה המקומית לנשים רבות ככל האפשר. לאט לאט נוספו עוד מעצבים לסצנה…. זה לא קרה ביום אחד.

אני עובדת עם בעלי בעסק שלי "קרינה". בתחילת הדרך זה היה מאוד לא פשוט,
ב"רזילי" כל המשפחה היתה חלק מהחברה, מעניין אותי לשמוע על חלוקת התפקידים אצלכם.

זה אולי ישמע מפליא, אבל עסק משפחתי בבסיס שלו זה דבר נהדר. חברות משפחתיות זה דבר מקובל ומצליח הן בארץ והן בעולם.
החברה הופכת לבייבי של המשפחה ומי יותר נאמן ומחוייב מבני המשפחה? אין ספק ש"רזילי" היתה הבייבי של המשפחה שלנו,
טיפחנו אותה בהרבה אהבה ותשומת לב והרגישו את זה.
במקביל חשוב לנהל את החברה בצורה מושכלת ולהיעזר באנשי מקצוע שזו המומחיות שלהם.
חשוב שיהיו איזונים ששומרים על עצמאות, חשוב שתהיה תקשורת בינאישית טובה, הגדרת תפקידים.
ב"רזילי" פעלנו כמו צבא קטן, כל דבר היה מסודר, אפילו בתקופה שהיו רק 3 חנויות.
היינו יושבים על תכניות עתידיות כל שבוע, פעם בשבוע ,עם יועץ עסקי. התנהלנו כאילו אנחנו חברת הייטק ולא לואוטק.

אחרי פעילות של למעלה מעשרים שנים, מכרתם את המותג "רזילי" לחברת "אינטר ג'ינס",
איך מרגיש היום שאחרי מכירת "רזילי"? הקלה או חוסר?

"רזילי" שאבה ממני אנרגיות וכוחות והיתה מרכז חיי במשך הרבה מאד שנים. אני מציינת את זה לטובה כמובן.
אין דרך אחרת להצליח. אבל אני במקום אחר עכשיו. בעלי ואני נפרדנו אחרי 40 שנות נישואין וגם הדינמיקה השתנתה.
אני נמצאת עכשיו בשלב נהדר בחיים שלי מכל בחינה. עם הידיעה שיצרתי משהו ויש לי תרומה לענף שלם,
כמעט ואין מעצב בארץ שלא התחיל או עבר ב"רזילי" ואני בהחלט גאה על זה.
אני פנויה לגלגול נוסף , ליצירה חדשה וזה אושר גדול!
אני מאמינה בקריירה שנייה לאשה ומרגישה "שבגלגול הזה" אני עושה דברים ממקום בוגר ומנוסה, עם אוריינטציה אחרת לחיים.

השאלה הכי חשובה: מה הדבר הבא?
הקמנו, קארן אוברזון, שותפתי ואנכי מותג עיצוב שנקרא ARKHE
זו מילה ביוונית עתיקה שמשמעותה "התחלה, בראשית", וגם מלשון "ארכיון".
כל אחת מאיתנו מביאה את ניסיון החיים והכלים שהיא צברה יחד עם תשוקה לחידוש ויצירה עדכנית להיום.
המותג הזה נולד מתוך שתי אהבות של קארן ושלי: עיצוב ויצירה מקומית. אנחנו מייצגות יוצרים מקומיים שמתמחים במלאכות יד, קראפט, תוך הענקת ערך מוסף,
כלומר שואפות להביא את היכולות של שתינו לידי ביטוי וליצור משהו חדש.
אנחנו לוקחות אלמנטים מתוך היצירה של אומנים נבחרים ומייצרות מהם עבודות טקסטיל לבית.
הפרויקט הראשון שיצא לאור לחגים, הוא שיתוף פעולה עם חברת העיצוב המובילה טולמנס.
שיתוף פעולה שהיה מהנה באופן מיוחד בעיקר בגלל האופי והמקצועיות של אנשי טולמנס הנפלאים .
אנחנו משתמשות באלמנטים מעבודות הקרמיקה של הקרמיקאים המוכשרים במיוחד: גור ענבר, איריס נשר, מעיין בן יונה, דורית פרוביזור ומהם יוצרות עבודות טקסטיל ייעודיות.
אני מנצלת את הבמה החמה שהענקת לי לבקש מכולכן לעקוב אחרינו באינסטגם
Arkhe_life

מה הגילטי פלאז'ר שלך?
לחם וחמאה…

יזם שיוצא לדרך חדשה – מה את מציעה לו?
אמונה ועבודה קשה. שנים רבות ליוויתי מעצבים ויוצרים מוכשרים בעבודתם .
מנסיוני רב השנים, אני יודעת כי כשרון לבדו אינו מספיק. דרושה קומבינציה של רעב, נחישות, התמדה, יצירתיות ועבודה קשה.

איך ארון הבגדים שלך נראה – האם הוא מפוצץ והאם כולו עיצוב ישראלי?
כן, כמעט כולו עיצוב ישראלי. יש לי מוטו בחיים – אם אתה לא מאמין במה שאתה עושה, אל תעשה אותו.
אני אהבתי את מה שהצגתי לאנשים אחרים, ולכן לבשתי את זה בעצמי. נכון שבמהלך השנים הייתי עושה השלמות ממותגים בינלאומיים,
אבל בגדול הבסיס היה ונשאר תמיד עיצוב ישראלי, ואני מאד אוהבת ומאמינה בו – זה הדבר הנכון.

ולסיום מהן הבחירות שלך מהאתר?
ספר MY HOUSEPLANT CHANGED MY LIFE

בלוגים נוספים שתאהבו:
עשו בגדים לא אנשים // מאיה אפרתי-אידלסון
7 שאלות עם שלי גרוס